Analyseer je concurrentie

Analyseer je concurrentie

Analyseer je concurrentie Mystery-visit.nl
Emma - Mystery-visit.nl

Geschreven door:
, 11 oktober 2021

E-mail Emma

Hoe maak jij het verschil?

Je bent een gedreven ondernemer, je werkt hard en maakt veel uren. Echter zit de concurrentie ook niet stil. Hoe blijf je ze voor? Of hoe kan het toch dat zij een constante stroom aan klanten en mooie opdrachten hebben terwijl jij alle moeite hebt om je targets te behalen? De vraag is hoe maak jij het verschil? Een belangrijke factor op weg naar succes is het verschil kennen tussen de concurrentie en je eigen onderneming.

Breng de sterke en zwakke punten van je concurrent in kaart

Soms is het lastig om de verschillen direct helder te krijgen. Heeft u er weleens aan gedacht een mystery guest langs de concurrent te sturen? Dit kan u waardevolle informatie opleveren. Wat zijn de sterke punten bij de concurrent, wat zijn de zwakke punten? Door een analyse te maken van de concurrentie breng je hun level in kaart. Zo zie je direct waar de norm ligt en welk niveau je zal moeten aantikken.

Kijk ook kritisch naar jezelf

Na analyse van de concurrentie is het tijd om kritisch naar de eigen onderneming te kijken. Op welke vlakken blijven we achter en zullen we moeten verbeteren om het verschil kleiner te maken? Wat doe je beter dan de concurrent en wat kan je doen om je positie nog verder te versterken? Een mystery guest brengt u waardevolle feedback die u verder brengt.

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.

Contact via Whatsapp

Deze website werkt het beste als u de cookies voor social media en statistieken accepteert.